zaterdag 15 juli 2017

Schrijfwedstrijd

Meedoen aan een schrijfwedstrijd is behalve spannend, ook ontzettend leuk!
Het onderwerp landt direct in je hoofd of je moet er even over nadenken. Dit laatste gebeurt de hele dag door. Vaak ligt bij mij het eind van een verhaal al vast en rijpt de rest langzaam maar zeker. En als het verhaal klaar is, komt de titel pas naar voren.

Zo deed ik ook mee aan de verhalenwedstrijd van Uitgeverij Leessst voor de Bundel De Zon.
Het ene verhaal stroomde uit mijn pen, het andere had een een iets langere rijpingsperiode nodig. Dat maakte het voor mij ook extra spannend. Natuurlijk hoop je dat in ieder geval 1 van de verhalen op zijn minst de longlist haalt; alles wat daarna komt is een absolute bonus.
En welk verhaal zou dan de longlist of shortlist halen? En wanneer krijg je de uitslag?
Tijdens een eerdere deelname bij een wedstrijd van een andere uitgever, werd er geen verhaal van mij geselecteerd. Niet getreurd, schrijven is een passie en ik ga gewoon door, was mijn eerste reactie. Ik ben nog lang niet uitgeschreven!!

Groot was mijn verrassing toen er vanmorgen een e-mail van Leessst binnen kwam rollen waarin stond dat ik bij de 5 winnaars stond!! Toen ik verder las ontdekte ik dat beide verhalen opgenomen worden in de Bundel De Zon. Jullie nemen het mij natuurlijk niet kwalijk dat ik even een vreugdedansje heb gemaakt.
Maar mijn dankbaarheid was minstens net zo groot. Evenals mijn oprechte felicitaties voor mijn medewinnaars op 1 en 3! Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd naar jullie (en alle andere) verhalen!! Ik kan bijna niet wachten tot 1 augustus wanneer het e-boek verschijnt en ik de verhalen van jullie kan lezen.

Op het Blog van Leessst zijn de winnaars gepubliceerd, ook waar het e-boek voor €3,95 na 1 augustus te koop is. Het papieren boek van  €12,95 (ex verzendkosten) kan tot 1 augustus besteld worden. Uiteraard doe ik dat zelf ook, moet ik wat extra boeken bestellen dan hoor ik het graag.

Belangrijk is dat er van ieder verkocht e-boek € 1,- naar KWF Kankerbestrijding gaat!!

Last but not least een woord van dank aan de inzet van de jury van Leessst en de lovende woorden aan ons schrijvers. Ik kan jullie wel zoenen!!

Helen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten